torsdag 12 januari 2012

Ikea - en pers när man har magbesvär

Tog mig iväg till Ikea med mamma idag, men det var ärligt talat en pers. Jag är glad att man inte behöver springa där varje dag.

Nog för att det var trevligt att komma utanför dörrarna (regnet pissade ju ändå ner i förmiddags) men att springa i varuhus med magsmärtor av det slaget.. är ingen hit. Kommer aldrig bli. Fick i alla fall med mig lite (0)nödvändiga prylar hem från Ikea, det är väl liksom lite av grejen med att åka dit. En sak på listan, fem saker hem (och inte den man hade på listan för den fanns inte ;)) eller nåt sånt! Idag fick jag dock med mig det mesta på listan - och lite till. Men det var nog sånt där som faktiskt är "bra att ha" ändå.. inbillar jag mig. :) Pengarna försvinner i alla fall snabbt, det är bara att konstatera!

Mat när vi kom hem förvärrade situationen såklart och smärtorna tilltog dessutom under hundpromenaden. Det som "förr i tiden" hjälpte mig gör idag saker och ting sämre. Vad göra annat än att testa ännu en relaxit, trampa runt nån timme till och sedan göra ett försök med brädan innan maken kommer hem och det är dags att gå med hundarna igen.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar