lördag 7 januari 2012

Inköp - check men magvärk borta? Inte check :(

Tog oss iväg till stan idag trots att magen var i sitt jävulstillstånd. Inget ville funka den bara värkte. Lyckades klämma ur mig lite mer brunfärgat vatten innan vi begav oss av men inte fan hjälpte det mot värken.. o inte fan fick jag med nån mer skit. Skitprat? Ja!

Det var en smärre pers att ta sig igenom alla dessa butiker, hade önskat att jag hade haft lite mindre ont o lite mer koncentrationsförmåga när vi väl var där. Men det blev bra i alla fall o det var faktiskt rolig shoppning även om den självfallet grävde vissa hål i plånboken! Kom hem med en vagn på rea och ett par nya termobrallor till kanonpris. Bara en sån sak! Resten spar vi till senare bestämde vi, men vi fick oss i alla fall en uppfattning om vad som finns i de här butikerna - alldeles för mycket! Oj, vilken marknad det är..  babygrejer alltså. Man blir lätt skadad av att gå där. Så mycket sött. Hur lätt som helst att köpa på sig för mycket och med tanke på det tycker jag att vi hade bra disciplin o kom "billigt" undan. Hon i babyaffären kommenterade min lilla mage, jag vet inte hur jag skall tolka det men hon sa att med sina arton år i branschen var det den minsta gravidmage hon sett o hon skulle aldrig kunnat tro att det är dags redan i april.. jo man tackar?! "Men var glad för det du så slipper du bristningar o dylikt" jo, tjena tänkte jag.. bristningar.. är nog mitt minsta problem just nu. Hade hellre sluppit denna satans värk o haft en mage som fungerade.. även om den var stor o betydligt rundare än vad min är nu! Tror mina magmuskler kämpar mot bebis faktiskt och att det är därför den inte är så hemskt stor ännu.. även om den i min värld är en stor kanonkula. Jag vet ju hur min mage ser ut i normala fall, när det inte ligger en liten bebis därinne.

Magen värkte hela vägen hem o fortsatte värka här hemma. Tre relaxit o en resulax senare har jag lyckats klämma ur mig lite till uppjäst gojja men magen vill inte ge sig. Värken alltså. Inbjudna på lite käk o spel till brorsan ikväll vilket skall bli jättetrevligt men även här önskar man att man kunde få må lite bättre.. vara lite piggare.. känna sig lite mer som sig själv? Tänk att slippa denna jävla värk! Vilken dröm..  men jag skall göra mitt bästa för att kvällen skall bli så bra som möjligt. Jag vet ju att de har en toa jag kan smita in på o knåda lite.. även om knådningen funkar mindre bra nuför tiden. Det är ju inte så långt hem om det går åt helvete heller. Tre minuter, perfekt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar