tisdag 31 januari 2012

En morgon...inte bättre än igår..

Mina förhoppningar om en bättre start på dagen idag gick åt pipan. Direkt. Magen strulade som skrutt redan då jag gick upp. Körde, bubblade och sög.. Värkte. Stor o stenhård. Blödde dessutom massa näsblod. Det har jag i och för sig gjort varje dag sista två månaderna, och jag vet att det hör till graviditeten (sköra slemhinnor?) men det blir fan inte bättre. Tvärtom. Det blir mer o mer. Näsborrarna är dessutom helt såriga och täpper till så jag inte kan andas. Urjobbigt. Det räcker liksom med magbesvären..

Missade att ta andapsinet igår igen.. till fördel för sömnpillren. Somnade inte som jag hade hoppats men när jag väl gjorde det så sov jag i alla fall bättre än jag gör när jag inte tagit dem. Ändå vaknade jag säkert fyra gånger under natten. Halsbrännan och smärtan i bröstbenet.. de var hemska båda två. Delvis därför jag inte kunde somna igår kväll. Det känns på morgonen när man vaknar, halsen är helt skrovlig. Som värsta "whiskey in a jar" rösten? Inte så myspys!

Resulaxen ville inte fungera så bra i morse. Detta trots en hel frukt o fibertärning igår. Kom bara lite o magen spände ut ännu mer.. kändes som hela tarmen ville följa med. Det gjorde den inte tack o lov, men den spände upp sig ännu mer och liksom svullnade igen. En resulax till fick med sig lite men det var så långt ifrån tillräckligt för att minska trycket så det var nästan skrattretande.. hela morgonpromenaden gick och jag kände som att jag behöver verkligen gå på toa för magen värkte så.. men som vanligt gick det ju inte..  en vacker dag?

Käkade frukost o fick tvinga i mig den. Kändes som halva frukosten fastnade i halsen. Där sitter den fortfarande. Som en stor hård klump o värker. Provat med vatten. Funkar inte. Cyklat en stund och nu testar jag en relaxit.. magen är inte vän med mig. Den liksom vänjer sig vid allt jag gör för att försöka få den att fungera. Det är som om att den hela tiden ligger "steget före" vad gäller att inte fungera. Den vet vad som komma skall.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar