måndag 30 januari 2012

Huggsmärtor i mellangärdet

Gårdagen var verkligen inte bra någonstans. Det har jag nog redan lyckats upplysa om.. på bästa tänkbara sätt :-/ slutade inte bättre igår kväll heller. Precis som väntat. Hjälpte inte hur många resulax eller relaxit jag använde det blev inte bättre. Efter middagen igår gick det käpprätt åt skogen igen. Fick värsta huggsmärtorna i mellangärdet, kunde knappt andas. Maken fick massera men hela magen stod still..

Blev en massa knådande i soffan o några tårar spillda.. bara att bita ihop. Med hjälp av sömntabletterna fick jag sova men vaknade med en mage som var lika stenhård idag. Fantastiskt. Man undrar hur länge det kan hålla på? Hur länge som helst verkar det som. Men idag lyser solen ute. Jag hoppas att lite sol skall ge mig energi att orka denna dagen med. Förutsättningarna blir i alla fall bättre även om kroppen trilskas. 

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Bara halkade in här hos dig, Inte hunnit läsa all info, så du kanske redan testat detta. Jag har uc och ibs. Mot uc får jag massvis och nu senast remicade. Mot ibs besvären hjälper dock japanskpepparmyntsolja som köpes på hälsokosten allra bäst, har använt den i 19 år nu, så det är väl testat. Prova om du inte redan gjort det,
    Kram kram Ulrika

    SvaraRadera
  2. Hej Ulrika och tack för tipsen. Dessvärre hjälper inte pepparmyntsoljan för mig. Testat den för länge sedan men för min del gjorde den varken eller.. detsamma gällde pepparmyntskapslar som skall vara otroligt bra från usa.. försökt i flera omgångar o långa perioder men tyvärr.. mina problem sitter nog mest i motorikstörningar och allmänt felplacerade tarmar tillsammans med massa annat skit. Men en dag kommer jag på lösningen, det är bara att försöka stå ut till dess o leta vidare. Tips mottages tacksamt. Hjälper remicade bra? Kram

    SvaraRadera