fredag 20 januari 2012

Det blir inte bättre än så här

Halva dagen har gått, mer än så om man ska vara petnoga. Väntar på att maken skall ringa för att få veta när han är påväg hem och när jag behöver vara klar att åka. Försöker få ordning på en jävulsk mage, men som väntat går det inge vidare. Fick en trevlig promenad i solen med mamma och vovvarna, men det är jobbigt att gå när magen känns som den skall spricka sönder! Skall dock inte klaga.. som sagt.. sol, det ger i alla fall lite mer energi än allt det pissregn och all den tunga dimma vi haft på sistone. Sol välkomnas starkt!!

Blir alltså indiskt ikväll. Efter lunch är magen ännu mer sprängfärdig och jag försöker få rätsida på den med hjälp av lite cykel.. choklad (! jo, jag vet det är inge vidare bra knep när magen ska må bra men för själen är det det!) och annat jox. Går inge vidare på den fronten just nu men har ju heller inte räknat med det..

Jag är glad bara jag tar mig iväg..  att ta sig iväg är detsamma som hälften vunnet.. sen kan man ju alltid hoppas på att kvällen blir så bra som man hoppas också. Det senare vågar jag dock inte lägga alltför mycket tro på för då går det ännu mer åt skogen. Hjärnan är inte direkt vän med mig vid såna här tillfällen. För att inte tala om magen. Men å andra sidan, magen är ju ALDRIG vän med mig :-/

Indiskt it is och jag funderar över vad jag skall smälla i mig för något? Hm, var ju länge sen jag käkade indiskt ute.. väldigt länge sen. Kanske räkor, kanske fisk eller ska jag köra på min vanliga vegetariska variant? Indierna är ju grymma på vegetariskt.. men å andra sidan är det lite roligt med såna där stora frästa räkor också, även om det inte är miljömässigt försvarbart..

Vi får se vad det blir. Har kikat på menyn och insett att de har sorbet på dessertlistan.. kan hända slinker det ner en kul eller två efter maten.. det är sällan restaurangerna har något att erbjuda som passar mig så man får slå till om magen är på rätt humör!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar