onsdag 25 januari 2012

Gröna tunga!

Har nu kört andapsin, full dos, i ett par dagar. Jag får nog upp mindre obearbetad mat och magsyra under dagen men kvällarna/nätterna är fortfarande desamma. Tyvärr. Dessutom har jag fått en hemsk grön beläggning på tungan av medicinen. Inte så nice! Men jag kör vidare några dagar.. eftersom det blivit bättre under dagtid.. den som lever får se?

Tarmen lever dock samma vilda liv som tidigare, det vill säga inte alls som jag vill :( krampar, värker, gasar upp sig.. kör.. gör ont.. ja, hela baletten,. Igår, trots att jag fick ut mer än dagen innan, var just gasbiten katastrofal. Fick knappt knådat bort gaserna på kvällen och har redan fått skavsår på knogarna av allt knådande.. undrar just vad bebis tycker om den behandlingen?

Varit uppe sen halv sex idag. Fick faktiskt sova lite bättre inatt än natten innan. Ja, det var ju inte svårt eftersom jag inte sov något alls natten före.. Vaknade dock av magbuller och magsyra som läckte upp i strupen ett antal gånger. Slog på min snarkande make och han irritera mig på Lukas som envisades med att sno halva min kudde och var varm som en liten KAMIN! Hjälpte inte att ha fönstret öppet.. det var tokvarmt ändå! Skall tillägga att det var sju minus ute inatt.. om inte ännu kallare.

Hur som helst. Magstatus inför resan är inge vidare. Som vanligt när vi ska iväg med andra ord? Plus att magen redan från början inte har någon extra plats. Det får gå som det går men jag fasar för de timmar jag har framför mig i bilen. Det kommer inte bli lätt det är bara att inse. Jag får göra det bästa av det. Det gör jag i och för sig alltid. men hålla humöret på topp så långt det bara är möjligt. Försöka göra bilresan dräglig för mina medpassagerare ;)

Vet inte när jag får möjlighet att uppdatera här igen, kanske redan imorgon kanske dröjer det några dagar.. allt beror på vad som händer på sjukan, hur mycket tid jag har över till att skriva och om jag kan lyckas sno åt mig några minuter på min makes dator. Min egen stannar kvar här hemma, på skärbrädan och cykeln;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar