söndag 12 februari 2012

Jobbiga dag.. men en trevlig middag

Jag har sagt det förr, men det är ju sant. Ännu en dag lider mot sitt slut, eller i börjar i alla fall närma sig kvällen. En mycket påfrestande dag rent magmässigt, en av de jobbigaste på länge. Trots överdos av alla mina mediciner o medel som jag kan ta till har magen bestämt sig för att lägga av helt idag. Värka är den bra på, det gör den för jämnan men det här med samarbete.. det är inte riktigt min mages grej. Inte alls.

Var ute på, vad som skulle kunna varit, veckans skönaste promenad i förmiddags. Solen lös, ingen vind att tala om och det var inte speciellt kallt. Hundarna var dessutom ganska pigga på att gå. Alla förutsättningar fanns med andra ord - om man bortser från min förbannade mage som satte käppar i hjulen för oss - ännu en gång. Jag blir så trött...:( värken gjorde naturligtvis att vi inte kunde ta den långa promenad vi hade hoppats på men vi kom i alla fall ut och fick lite luft innan middagen  - man får vara glad för det lilla.

Brorsan, svägerskan o lille brorsonen har precis lämnat oss efter en mycket trevlig lunch/middag (beroende på hur man ser på det) vilket var en skön avslutning på veckan. Men magen.. maten var faktiskt god, den smakade trots att det kändes som buken var närmare bristningsgränsen för varje tugga. Klämde till o med i mig hela min bit av tårtbakelsen, något som jag faktiskt tvivlade på när jag kommit halvvägs genom maten. Jag får vara stol över mig själv för den prestationen? Kan man kalla det så? Prestation för att man klämmer i sig mer tårta än man egentligen har plats med? Jag vet i fan, men på nåt sätt tyckte jag att jag var duktig som fick i mig den där. Alla saker jag gör som jag från början trodde var omöjliga.. de får jag räkna som positiva. Oavsett vad det handlar om :-/ Tårta, motion, städ.. och så vidare. Kan fortsätta i oändlighet.

Nu börjar det dock bli eftermiddag igen, magen värkspänner som bara fan och det är dags att återigen ta tag i eländet och försöka att få den att värka lite mindre innan det är dags att inta soffläge för kvällen. O dags att stoppa i magen ännu mer mat.. i form av nån liten macka. Jag säger liten, för planen är att den ska bli liten men eftersom jag känner mig själv vet jag att mina "små" mackor brukar vara allt annat än just "små". Det blir nog ett par, ganska normala mackor.. med lite mer pålägg än man kanske hade räknat som "Normalt". O sen dags för tarmslim innan sängen.. får se hur det går ikväll.. den här dagen faller i alla fall inte under kategorin bättre under den här perioden. Jag hoppas att tarmslim skall visa sig från sin bättre sida inom kort. Visa mig att den faktiskt gör nån nytta. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar