onsdag 29 februari 2012

Lite bättre i magen mkt bättre i skallen..

Idag har varit en mycket bättre dag än gårdagen. Ändå har den bestått av en väldans massa magvärk.. MEN allt är relativt?! Det gäller att veta vad man jämför med. Jämfört med gårdagen då den där förbannade paraffinoljan åkte upp o ner i magen o ställde till helvete så har dagen varit bra. Men jämför jag med en "bra" dag har dagen varit skit. Som sagt, allt är relativt. Just nu är jag glad att det hittils varit bättre än igår! Man får ta en dag i taget.

Solen lyser ute idag. Vädret har varit helt fantastiskt! Satt på balkongen och åt lunch i sällskap av vovvarna - det har legat där större delen av dagen båda två och gottat sig i solen. De stunder vi inte varit ute eller gjort nåt annat vill säga. Känns nästan som vår i luften. Inget behov av mössa o inget behov av handskar.. bara en sån sak. Man blir lätt bortskämd, men oj vad gott det kan göra för själen!! Man blir liksom en annan människa..

Sen fick jag ett lite hoppfullt samtal idag, tack Marina för tipset <3 vet inte vad det kan ge ännu men som sagt.. så länge det finns liv..  hoppet överger en på något sätt aldrig så länge man inte själv väljer att överge det.

Fick mail från min läkare i Huddinge idag också. Han bad om specifikation på mina merkostnader, vilket jag också skickade. Satt med intyget nu skrev han.. fast det var typ fyra timmar sedan och jag har varit dålig på att kolla datorn under dagen.. så jag hoppas att mina uträkningar/specificeringar inte kom in försent! Men det är ju inte lätt att veta att han skall maila bara sådär? Svarar ju allt som oftast mitt i natten då han svarar. Nåja, jag håller tummarna att intyget blir klart och kommer fram i tid. Då är jag mer än tacksam!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar