fredag 10 februari 2012

Urghhhh urjobbig morgon

Den här morgonen hör inte till mina bättre. Ok, morgonarna har inte varit de bästa över huvud taget på sistone (jag mådde förr som bäst efter frukost när jag fått ordning på magen och tidiga morgonar brukade lämpa sig bäst för att kunna tömma tarmen,.. nu.. not!)

Idag följde jag ett råd jag fick om att klunka i mig 7dl kroppstempererat vatten. Detta för att tarmen skulle ha lättare att komma igång och kunna tömma sig. Har kört med ljummet vatten förr, dock i mindre mängd (läs ett par glas) och blandat med fäskpressad citron. Funkade inte då och funkade definitivt inte nu. Värre än värst faktiskt. Det där vattnet låg kvar o skvalpade i tarmarna o ville hellre upp än ner. Urgh. Hade tänkt köra de fjorton dagar jag blev rekommenderad och planen är fortfarande att testa igen imorgon bitti men det tar emot när man får en sådan effekt som jag fick imorse.

Kämpar med tarmen nu, för att få den att komma igång men den verkar ha gått och lagt sig. Så typiskt när det är fredag o allt.. har sparat handlingen tills idag (dragit på den, orken har inte funnits att släpa mig ner till torget) och har dessutom ett par paket som väntar på att bli hämtade..ångrar att jag inte tog tag i det igår men å andra sidan sken solen då. Det gör den inte idag. Jag hoppas magen snart beter sig lite snällare så jag kommer iväg o får fixat de där ärendena som hopar sig över mig. Glad att jag fick städat igår i alla fall. Alltid något. O tömt lite mer i garderoben! Idag har jag bakat muffins. De kommer sitta finfint efter middagen ikväll hoppas jag! Även om magen inte riktigt håller med mig.. de är i alla fall bakade på "relativt snälla" ingredienser.. ja, allt är väl relativt här i livet.. -/ 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar