torsdag 2 februari 2012

Om tarmrening

Det har skrivits och skrivs  kilometervis om tarmrening, dess för och nackdelar. Själv tror jag det kan vara bra att rena tarmen emellanåt och låta den vila. Såvida man inte lider av stora hälsoproblem som kräver att man faktiskt låter bli. Att rena tarmen utsätter trots allt kroppen för en stor påfrestning i form av att gifter av olika slag frigörs. Då gäller det att kunna hantera reaktionerna som denna "avgiftning" kan ge.

Här finns lite matnyttigt att läsa om olika former av tarmrening. Värt att gå in och kika på för den som är intresserad.
http://www.halsosidorna.se/Tarmrening.htm 

2 kommentarer:

  1. Om man gör en tarmsköljning renas 1,2 meter tarm. Gör man en Hawaiiansk tarmreningskur renas ca 7,5 meter tunn och tjocktarm från slagg. Kolla foton från min hemsida: tarmrening.se
    mvh Johan

    SvaraRadera
  2. Hej Johan och tack för infon. Jag har kikat på dina bilder och sett liknande förut. Självfallet behöver även insidan av tarmen renas för att den skall kunna fungera optimalt. Problemet är att när man, som jag, lider av att tarmen faktiskt inte gör sig av med avfallet oavsett reningsmetod, utan istället åker in i sig själv, trasslar ihop sig och växer och sväller pga tarmstopp.. då har man problem även med den här formen av utrensningskurer. Har själv provat ett antal, både av kinesiskt ubildade terapeuter, näringsterapeuter osv. Hittils har ingen lyckats få min tarm att "tömma sig av sig själv" det ena som funkat någorlunda är sakral nervstimulering.. i kombination med sådan kanske även min tarm kan klara en tarmredning.. dock inte att förorda nu när jag är gravid och snart skall ha en liten bebis.. detta får jag testa igen när det "bara är jag" i min kropp. Tackar återigen för tipset.

    SvaraRadera