måndag 13 februari 2012

Puh, en liten frist?

Jag kan med glädje säga att det var en något lite mindre smärtsam morgon idag. Gjorde som jag planerat och tryckte i mig 4 st tarmslim igår kväll. Vid fem imorse satte jag också i mig fyra st oxyflush. Magen värkte dock mer innan jag gick upp imorse än vad den gjorde igår innan jag gick upp - men den mådde bättre då jag lyckades trycka ut lite luft o efter mkt vel (tarmen ville inte igång av sig själv) och brädprocedur med resulax (det blev två stycken, jag hade hoppats slippa dem men trycker i buken blev helt enkelt för högt så jag körde som vanligt..) fick jag faktiskt ur mig mer gegga än jag fått någon morgon denna veckan. Nästan hela morgonpromenaden med hundarna gick relativt smärtfri förbi. En vacker morgon dessutom. Solen lös och det blåste inte speciellt mycket. Tänk om man kunde få fler sådana morgonar! Både vad gäller hälsa o väder.

Magen började såklart att krampa så fort jag fick i mig lite mat (idag blev det risgrynsgröt med jordgubbar och banan samt ett glas proviva och lite tarmbakterier.. ) Gjorde som de andra dagarna på sistone o tog ännu en resulax utblandat med vatten vilket faktiskt fick tarmen att prata idag. Wow, bara en sån sak.. Prata o krampa. Lyckades inte behålla dem någon längre stund utan fick rusa på dass ganska omgående, det var en skön känsla.. jag fick nästan en liten sån där aha - upplevelse. Tänk, vad skönt det är att kunna gå på toa o trycka ut annat än en ömmande tarm!! Underbart är kort såklart, det körde ihop sig ganska fort igen. Men man får vara glad för det lilla.. det måste man! Tog en relaxit för en stund sen och den verkar reta rätt bra idag.. till skillnad från igår när två på raken bara fastnade..  tänk om jag kan få en sån här morgon UTAN vare sig relaxit, resulax eller bräda nån gång framöver. Vilken dröm det vore. Att ha en kropp som fungerar.. det är min högsta dröm.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar