torsdag 9 februari 2012

Värk.. av annan karaktär

Det var en jobbig eftermiddag även igår. Trots en spännande dag blev det för mycket stillasittande i bilen både på dit och hemvägen och det är bara att inse: Stillasittande och en överjävlig tarm rimmar illa. De går inte ihop. Nånstans. Så jag visste ju vad jag hade att vänta.

Fick dock igenom en del trots allt efter att ha hinkat i mig tre STORA glas vatten (de var nog lite drygt 1,5 liter totalt) samt ett STORT glas proviva plus en timmes tramp på cykeln och hjälp av både relaxit, vatten och resulax. Men tarmen ville ändå bråka.. bebisen ville lägga sig sådär illa igen och trycka på min blåsa. Satan i gatan vad det gör ont. Har fått ny värk också, som jag inte riktigt vet vart den kommer från. Om det kan vara foglossningar? Jag vet inte. Vet ju inte hur det skall kännas, men som en brännande, skärande smärta där benet fäster i rumpan liksom o vid blygdbenet. Hade klarat mig utan det men det verkar ha kommit för att stanna? Dessutom denna ständiga värk över blåsan som är svår att tömma pga att barnet trycker så mycket på..  barnet, hehe.. lillan menar jag :)

Idag var morgonen något bättre.. kanske? Tills det var dags att äta igen. Körde ihop sig och nu sitter jag här o trampar igen. Inte svårt att förutspå hur min dag ser ut.. :-/ den följer sitt mönster utan större avvikelser. Idag lyser dock solen (tack och lov!) så jag ser fram emot en (förhoppningsvis) skön promenad med hundarna.. såvida den här värken inte sätter alltför stora käppar i hjulen för mig. Tänkte försöka köra ett pass med bollen också men vi får se hur mycket jag hinner. Hjärnan vill mer än vad kroppen klarar av. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar