fredag 10 februari 2012

Effektiv men inte den bästa

Idag har jag varit rätt effektiv om jag får säga det själv. Jo, faktiskt. Inte nog med att jag handlat (urgh vad jobbigt det var idag jag lyckades ju tajma resten av Stenungsund också?) och hämtat ut de paket som kommit (däribland tarmslim, skall bli spännande att prova..  se om det ger nån effekt.. jag tvivlar men jag skall ge det ett försök! Skam den som ger sig.. o det man inte testat kan man heller inte säga något om..) samt bakat muffins och förberett kvällens middag.

Det blir färsk pasta med en sås baserad på färska örter, tomat och havregrädde.. o till det ett par härliga bitar lax. Jag hoppas det går hem hos maken. Det luktade gott när jag förberedde det i alla fall. Muffinsen lär ju rädda upp situationen om inte annat ;)

Magen då.. mådde inte alls bra av allt det där vattnet från imorse. Det har ställt till det under hela dagen för mig och magen har varit ett värkande paket sen jag gick upp. Vet i fan om jag tänker utsätta mig för det där imorgon igen. Just nu känns det inte så. Har inte lust att förstöra en dag till på samma sätt. Det är jobbigt nog som det är ändå! Utan massa extra skvalp av vatten i tarmen. Funderar på att testa tarmslim redan ikväll men det beror lite på hur kvällen artar sig!

Vovvarna är i alla fall inte glada på mig idag. Har inte lekt så mycket med dem, inte tränat så mkt som jag brukar.. varit borta en del.. lät dem inte lukta tillräckligt när vi var ute.. lät dem inte skälla ut tillräckligt många andra hundar.. ja , på den vägen är det. Jag är en grym Morticia Adams i deras ögon! O jag skäms.. men ibland räcker man helt enkelt inte till. Idag är en sådan dag. De blir säkert glada när "pappa" kommer hem o tar hand om dem en stund. Det är skönt att man är två ibland.. oftast ;) Man kan hjälpas åt. Avlasta varandra.

Tjejen har varit extra livlig i magen idag också. Eller så har jag bara känt det ÄNNU mer eftersom tarmen varit så proppfull med vatten.. förmodar att hon inte gillat det. Ännu mindre plats till henne. Kanske just därför hon kickat så mycket -  i ren protest. För att göra sig mer plats helt enkelt?! Låter ganska logiskt..  jag ska försöka att göra morgondagen lättare för henne. Om hon bara ville göra detsamma för mig. Inte trycka så mycket nedåt.. ge mina tarmar en liten break.. men jag misstänker att så inte kommer vara fallet.

Det börjar bli obekvämt att vara ute o gå också. Inte bara för att det gör ont och för att jag blir kissnödig så fort jag går utanför dörren utan för att mina ytterkläder börjar spänna åt för mycket också. Känner inte att jag har lust att lägga pengar på en ny vinterjacka som jag använder bara några månader? Urgh. Hade hoppats kunna klara mig med den jag har.. mildväder, tack?! :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar