tisdag 28 februari 2012

Paraffin är inte bra skit för min mage!

Jag lägger ner paraffin idag. Det vill säga jag kommer inte ta någon ny dos ikväll. Fy fan säger jag bara! Har jag haft ont i magen förr har jag ännu ondare nu.. den där jävla oljan åker bara upp o ner o ger mig smärtsam halsbränna o illamående.. blåser upp buken ännu mer o skapar en enorm värk. Känns som den bara ligger där o skvalpar runt.. nån nytta har den i alla fall inte gjort för mig. Jag är glad att den verkar funka för vissa, men som sagt.. inte my kind of shit. Min läkare i Huddinge förstod precis vad jag menade.. han ansåg inte att den var nåt bra för mig.. tänk om obesterikerna hade lite bättre koll på oss som faktiskt inte "funkar normalt".

Men man får vara sin egen doktor.. det är en sak som är säker.. det går inte att lita på att någon annan är det.

Läste senaste numret av "2000-talets vetenskap idag" och blev så förbannad.. där stod bla om Statsepidemiolog Annika Linde som var en av de främsta språkrören i media att rekommendera alla, gammal som ung att ta pandemrix vaccinet inför den "fruktade svininfluensan" MEN den stora grejen är inte just det.. utan att hon själv valde att INTE vaccinera sig då hon anser att det är bättre att få influsensan och skapa långsiktigt skydd på naturlig väg.. ?! Lev som jag lär inte som jag lever eller hur tolkar man det? Jag blir så arg!! Nu hör jag (som tur är) inte till dem som faktiskt gick på denna massiva propaganda o lät sig vaccineras. Jag tyckte det lät skumt redan när denna propaganda påbörjades och valde att avvakta. Något jag är väldigt glad över idag. Men jag kan inte låta bli att tycka synd om alla de föräldrar som idag behöver må dåligt över att ex ha utsatt sina barn för onödiga risker eller rent av en spruta som lett till att de idag lider av narkolepsi. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar