fredag 24 februari 2012

Gårdagens summa av kardemumma

Sammanfattningsvis får man väl säga att gårdagen gick över förväntan. Sjukbesöksmässigt framförallt.

Sänkan hade gått ner från 112 till 14, det får man väl ändå anse bra?! Värken i njurarna hade minskat o även höger njure hade gått tillbaks nån millimeter i omfång.. på rätt väg med andra ord. Däremot mådde jag fruktansvärt illa större delen av dagen och kände mig spyfärdig. Fick ur mig massa skit på em/kvällen då vi äntligen var hemma från alla sjukbesök (med hjälp av vatten, resulax o relaxit såklart) det kändes som en stooor börda släppte från mina axlar. Däremot tog smärtan i ljumsken /nedre delen av buken till höger vid igen.. av nån skum anledning? Har haft den där hela natten o den vill inte ge sig. Oavsett hur jag vridit o vänt mig. Ligamentsmärta? Blindtarmen? Njuren? Nåt som hamnat snett? Nerv som kommit ikläm? Jag vet inte. Men jävulskt ont gör det även nu o gjorde även imorse.

Pers att resa o böja sig. Gå är en pina.. mår illa återigen.. dock hjäpte flytande andapsin bättre mot magsyran i natt det var i alla fall inte den som höll mig vaken. Fick sova några timmar.

Ringde Fröja för att höra vad de säger om buksmärtorna, om jag borde åka ner o kolla upp dem. Möttes av en trevlig barnmorska som tyckte att jag skulle ringa NÄL istället eftersom jag går med inflammation i njurarna.. det måste man ta på allvar tyckte hon.. min tanke var att höra om jag kan ta alvedon o avvakta o se vad so händer, men det var visst ett beslut hon inte vågade fatta. Ringde NÄL men telefontiden där var passe - de har tid igen vid elva. Har det inte gett sig till dess får jag väl återigen ringa dem o fråga.. så trött på alla dessa sjukvårdskontakter.. men inser ju att jag i alla fall bör ringa dem o fråga om det inte gett med sig och nu är det ju bara ungefär en halvtimme kvar tills de öppnar telefonen igen, urgh. Så trött!

Har gett mig på att baka mormors "Elsakaka" idag. Första gången jag ger mig på den. Hoppas den ska smaka! Tror jag fått den aningen för tjock, vill minnas att hennes var tunnare - men man kan ju inte vara bra på allt :) huvudsaken är att den smakar bra. Hade inget vaniljsocker som hon brukade använda men utnyttjade våra vaniljstänger från Guadeloupe istället, jag hoppas det skall göra susen :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar