torsdag 16 februari 2012

Uschligt ont idag.. :(

Den där underbart korta lyckan som jag brukar tala om.. den infann sig idag. Tabletterna (tarmslim + oxyflush) ville inte verka lika effektivt som de två föregående dagarna utan skvalpade mest runt i magen och ställde till sattyg. Sattyg av snäppet värre. Hade otroligt ont i magen ända fram till lunch och att få i mig den var en pina. Blev faktiskt lite över som jag lämnade till vovvarna... eller Lukas.. händer sällan.. jag menar, jag brukar inte vara den som lämnar mat. Tvärtom. Jag brukar ta en portion till ;) Idag gick det dock inte. Inte nånstans. Inte att böja sig heller. En pina.

Hur som helst. Tog en liten fika nu på eftermiddagen med maken och körde ett pass med min pilatesboll. Tänkte att det skulle få magen att reagera lite men icke. Om man bortser från mer värk då vill säga..  satte mig på cykeln o tog till både resulax o relaxit. Då hände nåt! Fick ur mig säkert en liter (!!!) vätska. Nu pratar vi inte diarré utan ren o skär vätska som legat där o skvalpat. Vilken lättnad! Som att kliva in i en annan kropp.. ett annat skinn.. men även där var underbart kort. Tog inte många minuter innan magen spände ut igen. Jag hoppas dock att kvällen ska bli något lugnare. Är otroligt trött o känner mig hängig som fan. Skall prova mitt nya c-vitaminserum från AnneMarie Börlind idag.. hoppas att jag i alla fall kan KÄNNA mig lite fräschare efter det. Imorgon är det dags att hämta oxypowder som finns att hämta på ICA. Så irriterande att avin inte kom tidigare idag när jag ändå var nere på torget o handlade.. urgh. Man kan blir trött för mindre. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar