tisdag 14 februari 2012

Alla hjärtans dag - ännu mer choklad :)

Det är alla hjärtans dag idag. Firade jag med att bjuda min söta lilla mamma på lite lunch.. ok, hon fick ta med sig lite sallad o avokado för jag hade slut på tillbehören.. men resten ordnade jag allt ;) fick trevligt lunchsällskap o en hal promenad med två kaxiga vovvar. Magen var tokspänd hela fm och sög rejält innan lunch..  har varit tokspänd efter det men har inte vågat ta fler resulax med tanke på morgonens misslyckade övningar. Kört upp lite vatten för att reta igång men det vill bara stanna kvar..  vad är väl en bal på slottet... :-/

Försökte göra Tuffe o Lukas lite fina tills maken kommer hem, gick relativt bra med Lukas då jag nöjde mig med att ansa ansiktet med kökssaxen o hålla borta trimmern.. det får bli nästa fajt.. en senare strid.. Tuffe, däremot protesterade högljutt redan i soffan .Fick sätta på honom selen o dra honom med till badrummet. Ett o annat tjuvnafs senare fick jag upp honom på diskbänken. Det gick dock inte lika lätt med honom.. han som brukar vara den lättare av dem. Fick  i alla fall ansat rätt bra i hans ansikte men under magen o i armhålorna, som jag kände var i mest behov av trimmning fick jag inte komma åt.. jag gjorde så gott jag kunde men när huggen blev fler än kamdragen i pälsen bestämde jag mig för att det fick vara nog för idag. Även där blir det trimmern senare..  ser inte fram emot den här fajten. Det är sällan roligt att klippa två motsträviga hundar. Men de blir så fina och är så glada när det väl är klart. Som två små valpar på grönbete :)

Väntar på att maken skall komma hem från jobbet lite tidigare idag.. har med sig köpthai.. lite lyx i en familj där vi sällan äter hämtmat :) Han skall dessutom göra chokladsufflé så det skall bli spännande att prova detta experiment..   har redan tryckt i mig nog med choklad för att räcka både idag o imorgon men .. det är ju alla hjärtans dag o jag fick trots allt en kaka av min mamma.. den måste ju provas ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar