onsdag 29 februari 2012

Back to tarmslim o oxypowder

Skippade som bekant paraffinet igår. FY fan vad jag mådde av det där. Mår man dåligt i magen o vill må sämre.. då ska man absolut testa. Om inte.. låt bli! Fy fan säger jag..  det enda den där oljan gjorde för mig var att ställa till det ännu mer och det är det absolut sista jag behöver just nu.

Tog 3 tarmslim och 2 oxypowder igår innan jag la mig. Rörde runt rejält. Vaknade vid halv två o kunde inte somna om magen vände sig o bebis kickade..  inte trevligt nånstans! Mådde dessutom otroligt illa. Trodde jag skulle få spy. Men jag klarade mig från det, tack o lov.. magen var som en spärrballong när jag gick upp. Hade jag problem att få ut gaser förr ska vi inte prata om hur det är nu.. när det inte finns plats att knåda magen.. för om jag försöker knådar jag en liten bebis. Gaserna sitter alltså där de sitter urgh. Orsakar så mycket smärta..  om man inte upplevt hur mkt smärta tarmgaser kan ge..  så är det svårt att beskriva men det kan göra otroligt ont. Sov alltså uselt även inatt. Lagt ner sömntabletterna till förmån för andapsinet mot magsyran. Kan inte ta båda två då de liksom ge samma typ av biverkningar och dessa håller mig vaken istället. Eftersom propavanet dessutom avtagit i effekt testar jag andapsin ett tag till.. det gör i alla fall något mot magsyran..  värker inte lika mycket när jag ska sova.

Fick ur mig en del imorse. Inte av sig självt tyvärr, men med hjälp av mina vanliga trixs så kom det i alla fall betydligt mer än vad som kommit ur mig de senaste dagarna. Tack o lov för det! Tarmen är ju så öm av allt sprängande så det är svårt att beskriva. Antar jag får öka dosen ytterligare för att se om resultatet blir bättre och om det går lättare att få ur mig det som rör runt. Får se hur jag mår ikväll.

Just nu är jag bara otroligt trött. Trött så jag mår illa. Idag planerar jag inget storbak, men jag tänkte göra lite scones till kvällsfikat..  det var länge sen...  o en viss Magdalena har inspirerat mig, tack kära du ;) 

2 kommentarer:

  1. Hej igen, följer din blogg/dagbok lite,skriver själv på Netlog, fast jag är äldre än dig, krämpor har ingen ålder och jag har alltid skrivit av mig då allt är jobbigt, visst är det skönt och samtidigt kan man kanske hjälpa andra med att man skriver om sina besvär. Visst vet man att gaser kan göra F-jl ont ge smärtor, även om man har olika diagnoser. Läste att du har en bebis i magen också, ja då går det inte att knåda magen förstår jag. Vilken månad är du i ?? Ha det gott hoppas du blir bra! MVH countryliten

    SvaraRadera
  2. Hej! Du har rätt.. så rätt.. krämpor har ingen ålder de är desamma oavsett. O visst hjälper det att skriva av sig lite.. om inte annat för att få det man bär på ur skallen. Slippa plåga sina nära mer än nödvändigt ,) de får ju höra så mycket ändå! Kan man dessutom hjälpa någon på vägen.. då har man redan vunnit hälften, om inte mer. Japps, jag har en liten bebis i magen.. är i vecka 32 så hur många mån blir det.. ;) jag är dålig på att räkna *S* men det är ju inte så länge kvar nu! Tack för att du följer min blogg/dagbok. Ha det gott själv och hoppas du har en så bra dag du bara kan. Mvh J

    SvaraRadera