tisdag 27 mars 2012

Tillbaks till verkligheten igen

Den där dagen igår, som var långt mycket bättre än övriga dagar sista tiden..  den kom o den gick ungefär lika fort. Jag är glad att jag fick den, för jag behövde den.. men jag hade självfallet önskat att den skulle vara lite längre. Som inatt till exempel..  icke sa nicke det blev inget med det. Natten blev som de andra nätterna den här veckan.. ganska tom på sömn och ganska full av värk. Tog samma dos oxypowder som kvällen innan men det hjälpte inte.

Märkte skillnaden även imorse. Direkt jag gick upp. Promenaden var inte lika smärtfri utan magen ville krampa och dra ihop sig hela tiden.. trots att jag fick ut en del med hjälp av bräda, resulax och oxypowder mådde magen inte alls bra..  skillnaden är märkbar som den mellan natt och dag. Hade hoppats jag åtminstone skulle få en liten frist idag.. känns som jag kan behöva det inför den kommande veckan men kroppen verkar inte bry sig om det.

Skall hem en sväng till mamma och försöka ta vara på den soliga dagen. Jobbade tillräckligt här hemma igår. Lite för mycket kanske, fick bakslag på kvällen när både kropp o mage sa ifrån på alla tänkbara vis.

Stoppade i mig en massa påskgodis igår också och de sista av makens goda nötflarn.. antar att jag försöker trösta mig själv inför elemental dieten som börjar inom en vecka..  ser inte fram emot den.. men ser fram emot att låta tarmen vila lite. Går allt som det ska är tanken att vänja magen långsamt vid mat igen, men med min dåliga karaktär lär jag väl stoppa i mig mat så snart jag bara kan.. huh. De där dryckerna är inte det minsta goda faktiskt.. men de är nog så bra för att vila en trasig tarm!!

Läs mer på pubmed, sök på elemental diet.. träffarna är många! Jag har testat förr så jag vet ju att tarmen mår bättre av att leva på flytande.. men man önskar att de gjort dessa drycker lite mer smakliga och mindre sötningsmedelmättade!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar