tisdag 27 mars 2012

Rektoskopi

Ser inte fram emot den här dagen. Samtidigt som jag gör det? Något sjuk kombination kanske och något förvirrande kommentar.. men för att göra det komplicerade något enklare: skall på rektoskopi idag (mindre trevligt, ser jag inte fram emot) men har såna besvär med min tarm att jag ser fram emot att äntligen (kanske fast jag inte räknar med det pga graviditeten) få lite hjälp och smärtlindring.. ? Utan rektoskopi ingen chans till att få nån hjälp inom en överskådlig framtid.. känns som det är hög tid nu dessutom.. dagen D närmar sig med stormsteg och efter den lär jag ju vara mer eller mindre invalid ett tag.. då lär rektoskopi och eventuella behandlingsmöjligheter av tarmen vara allt annat än aktuella..  därav ser jag "fram emot det".

Skall på mitt (förmodligen) sista MVC besök idag om man bortser från besöket då jag skall göra mitt bastest. Har ännu inte riktigt fattat vad det innebär men det har något med blodgruppering och sånt att göra inför operationen har jag förstått.. oroar mig dock för att svaren inte skall nå fram i tid.. jag gillar att ha planen klar för mig inte massa ovisshet.. just nu känns det mer som ovisshet än plan!

Hur som helst..  eftermiddagen igår var rejält jobbigt. Kvällen med. Natten var sådär. Sov inge vidare, dels på grund av magen dels på grund av Tuffe (som envisades med att hispa runt pga att det facklade må tro?) och sist men inte minst pga alla dessa funderingar som dyker upp i skallen.. ju närmare det kommer.

Magen betedde sig något bättre tidigt imorse och promenaden (i kylan jises vilken skillnad mot igår!) var lättare än gårdagen. Nu kämpar jag för att få rätsida på tarmen efter frukost och hoppas att det går någorlunda bra eftersom de blir många timmar med stillasittande under dagen.. huh. Fasar. Men men, vad är väl en bal på slottet??? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar