fredag 16 mars 2012

Nattlig kramp i mellangärdet

Gårdagen var ju något snäppet bättre än dagen innan, det måste jag säga. Den var inte bra men den var i alla fall bättre. Kvällen igår var i jämförelse rätt hyfsad. Tokvärk, ja, men jag kunde i alla fall stå ut. Molvärk i nedre delen av magen som jag inte riktigt vet vart den kommer från men det lär väl visa sig..

Tog ett par propavan två timmar innan läggdax igår för att få sova lite..  hjälpte inte ett piss :(tabletter helt i onödan med andra ord. Så irriterande! Lyckades tillslut somna men det tog ett bra tag - och jag vaknade efter mindre än en timme igen av en fruktansvärd kramp i mellangärdet. Nån nerv som hamnar ikläm? Fruktansvärt ont i alla fall.. i tre timmar, det ville inte släppa! Haft detta ett par gånger (ok, mer än så) tidigare under graviditeten och de blir svårare och svårare att få bukt med. Magsyran ska vi inte prata om den är hemsk.. trots att jag numer sitt/sover i en backe envisas den med att skjutsa upp i halsen och ge mig kvävningskänslor. Urgh.

Magen nu på morgonen är inte bra alls. Den är inte totalstopp, men den värker som bara fan..  ömmar.. moler.. kör..  tryckte i mig manukahonungen, rubicon, lite raw fiber i min yofu och innan jag gick med hundarna klunkade jag i mig ett glas ultrainflamX. Än så länge har det inte hjälpt men magen var å andra sidan katastrof redan när jag gick upp..  vi får se hur den här dagen slutar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar