söndag 18 mars 2012

När inget blir som planerat

Det var en pers till dag igår. Den började jobbigt redan på förmiddagen, men höll sig i alla fall under kontroll.. efter lunchen började jag må sämre igen. Målade lite på babysängen men fick så förbaskat mycket magsyra upp i strupen att det bara blev en sida. La mig en stund med min skiva för att slappna av (hade trots allt inte sovit något natten innan) men det blev inte så mycket bättre där..  magsyran fortsatte komma i stora skjutsar och jag kände mig allmänt sjuk.

Försökte få igång tarmen efter lunch men den ville bara molvärka. Ont i ändtarmen som fan så jag beslutade att låta bli vattnet på eftermiddagen och lät även bli de andra medlen.. tanken var att vila tarmen.. dock satte den fart o bråkade ändå. Mådde illa som skrutt. Fick tryckt ur mig en del klart vatten (vattenfärgat!)men fy satan vad det värkte i tarmen efter det där. Fick lägga mig ner på toagolvet då jag mådde så förbannat illa. Därefter satte helvetet igång igen. Feberfrossa. Tog mig till soffan där jag blev liggande, inlindad i tre tjocka filtar och bara skakade. Frös. Som en gris.

Sådär höll det på flera timmar. Brorsan hjälpte mig gå med hundarna, tack o lov för en underbar bror!! Jag får köpa en blomma eller bjuda honom på nåt gott som tack.. när jag mår lite bättre.. o kan ta mig iväg o fixa nåt. Sen kom kramperna i mellangärdet tätt åtföljda av en massa kräkningar.. det kändes något bättre.. jag kunde sätta mig upp men sen började det igen. O denna enorma värk i ändtarmen. Svullet, urgha. Gick o la mig i sängen så fort jag kunde resa mig. Började bli rejält varm. Feber. 38 grader efter 2 alvedon. Inte så bra. Lågt blodtryck (91/44) och skyhög puls (107) inte bra..  men det gav sig i alla fall under natten.. men jag fick inte sova.. inatt heller. Tarmen värker fortfarande som skrutt och jag känner mig allmänt sjuk.

Ringde NÄL och förhoppningsvis får jag träffa en kirurg imorgon som kan titta på skiten..  tarmen.. o se vad det rör sig om.. o så hoppas jag att jag skall få något som gör att jag slutar få dessa kramper i mellangärdet åtföljda av dessa kräkningar. De tar knäcken på mig. Matintaget igår var inte vad jag hade hoppats på och det mesta kom ju upp. Men.. jag har i alla fall några kg att spela med nu, till skillnad mot när jag kom hem från sjukan. Jag hoppas detta går att lösa med nåt enkelt ingrepp imorgon.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar