tisdag 6 mars 2012

Inga kräkningar inatt, thank god!

Slapp kräkas inatt. Tack kära någon! Eftersom jag inte är troende är det kanske fel att säga "thank god" men jag gör det ändå. Jag tror de flesta förstår poängen, det vill säga lättnaden.. över att slippa kräkas!  Då får man ta till starka uttryck.

Hade kanske mått bättre om jag trots allt fått kräkas inatt..  magsyran var ett helvete o jag var återigen vaken större delen av natten. Vid fyra-tiden stod jag inte ut mer utan stoppade i mig två andapsin, vilka (tack o lov!) i alla fall hjälpte lite grann.. men kräkkänslan fanns kvar, det vore en lögn att påstå något annat.

Igår nöjde jag mig med att ta tre tarmslim, eftersom jag ändå inte fått fullgod effekt av oxypowder. Tog två tabletter imorse, vid fem istället. Kanske att jag mådde något mindre illa? Ändtarmen värker dock fortfarande men jag fick i alla fall knådat ut lite gas.. bara en sån sak.. magen ser verkligen ut som en spärrballong..  masserade den med ricinolja igår och av nån anledning började den låta som fan! Ända från magsäcken o ner men inget mer hände.. skall försöka ikväll igen och se om det kan göra lite mer nytta? Testade lite nya toapositioner imorse efter mina vanliga procedurer och även om de inte gav fullgott resultat förstår jag poängen.. det där med att sitta med benen högt, som rekommenderas för folk som enbart har problem med peristaltiken, jag förstod efter att ha kikat lite på Jini Patel Thomson att detta inte var rätt för mig..  trycket på rektum blir för högt..  något jag erfarit alldeles för många gånger med kramper till följd.. då tarmen bara pumpar  o pumpar o det enda som händer är att jag får ännu mer värk o den krampar ännu mer. Inget kommer ut. Provade en mer "liggande" ställning som på sätt o vis kändes bättre. Trycket blev i alla fall inte lika högt.. men vi får se. Min tarm vänjer sig ju väldigt snabbt vid det mesta jag försöker lura den med..

Funderar starkt på att testa elementaldiet igen antingen strax före eller strax efter förslossningen.. kanske på sun warriors vaniljpulver? Men det smakar så mkt vanilj att jag tror jag kommer få svårt för det i längden.. elemental 028 som jag har från läkaren innehåller ju en jäkla massa jox.. finns bättre grejer att få tag i från USA, men de kostar ju så förbannat mycket! Man ska vara rik för att vara sjuk.. om man vill ha en chans att bli frisk ::/ 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar