måndag 26 mars 2012

En bättre dag idag - faktiskt!

Idag har jag haft den bästa magdagen på åtminstone ett par veckor. Inte samma molvärk som övriga dagar och jag har faktiskt kunnat gå utan att det känts som bebis skall trilla ut genom buken på mig..  inte kräkts.. bara en sån sak! Kunnat äta utan att det gått käpprätt åt helvete.. så nu har jag knaprat i mig lite choklad ;) tyckte jag var värd det eftersom jag legat i och passat på att vara effektiv hela dagen.. man får passa på när man har dagar som är lite bättre.. under "normala" dåliga dagar orkar jag helt enkelt inte vara så effektiv längre.. men idag så..  har jag tagit igen många av de andra dagarnas mindre effektivitet.. med råge! Har i och för sig varit effektiv hela helgen, bortsett från igår när jag mest satt strandad i en trädgårdsstol hemma hos mamma hela dagen.. :-/

Det finns som sagt grader i helvetet också.. att jag mår bättre idag innebär definitivt inte att jag mår bra.. men man lär sig uppskatta det lilla. Man lär sig att en viss typ av värk kan man klara av .. medans andra typer tar knäcken på en.

Idag har jag passat på att flytta skåp, röja garderoben, städa, laga mat, promenera, klippa båda hundarna..  ringa läkarsamtal.. skriva brev till läkare..  slänga grejer i grovsopcontainern.. det känns att jag varit i farten idag för skallen säger ifrån nu och kroppen värker..  det gäller ju att passa på när magen inte är ivägen.. bokstavligt talat. Vi får se hur morgondagen artar sig. Jag hoppas den blir åtminstone relativt ok.. tänkte åka hem till mamma och grilla på dagen..  även där får man passa på.. om en vecka lär jag göra allt annat än grilla hos mamma.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar