torsdag 1 mars 2012

Minisemlor

Gjorde mig ju till och bakade minisemlor imorse. De ser faktiskt riktigt bra ut! Bra mycket bättre alternativ än vanliga traditionella semlor, även om de innehåller lite gluten pga att jag valde att baka med en del dinkel också. Man kan självfallet baka dessa semmelbullar utan dinkel, men idag kände jag helt enkelt för att testa med hälften dinkel och hälften kokosmjöl. Kanske mest för att jag vill behålla en lite mer "normal" konsistens på bullarna. Egentligen går det ju att använda sig av enbart nötmjöl, men då blir bullarna lite mer svampiga och lite mindre semliga.

Gjorde dem i alla fall riktigt små så de ser väldigt söta ut. En sån kan man unna sig utan att ha alltför dåligt samvete hoppas jag. Mandelmassan gjorde jag som sagt på agavenektar och mandelmjöl och grädden består av mosad banan tillsammans med Carlshamns havrevisp (luftig visp). Vi får se vad de smakar ikväll, om jag kommer ihåg det skall jag försöka lägga upp en bild imorgon men minnet är inte på topp just nu. Jag skulle kunna skylla på åldern men jag tror det är bättre på att skylla på allt annat som upptar min hjärna för tillfället. Känns mer sanningsenligt i alla fall..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar