onsdag 21 mars 2012

I väntan på remiss..

Ringde NÄL imorse. Tanken var att få besked om den där remissen till rektoskopin.. alltså få en tid för när det kan bli dags. Fick jag det? Icke. Senaste budet är att de skall ringa mig innan lunch och lämna besked.. kanske.. om de får tag i dem på kirurgen.. alltså ärligt talat varför inte bara ge mig nr till kirurgen så kan jag ringa själv?? Kanske går det fortare då? Oroar mig att alla dessa läkarbesök skall krocka med varandra.. kan ju inte dela på mig. Funderar starkt på att ställa in uddevallabesöket imorgon, det känns inte lika viktigt..  tror trots allt själv mest på att de här knöölarna i tuttarna beror på hormoner o inte något annat..   vi får se.. men just nu känns det mer stressande än lugnande att behöva ta sig dit och dessutom så tidigt på morgonen.

Väntar även samtal från min läkare i Sthlm idag. Tvivlar på att han ringer.. jag har börjat tänka så nu, eftersom det skett så många gånger. Sjukt att man ska BEHÖVA tänka så ens, men när det händer gång på gång.. man blir lite skadad? Ett sätt att försvara sig själv på kanske? Vad vet jag. Jag hoppas i alla fall han motbevisar mig och ringer som planerat.

Provade nya sömntabletten igår. Den jag fick av läkaren på NÄL. Tog bara en tablett för att testa, inte två som hon sa från början.. men den gjorde inte nån större skillnad.. ok, jag sov nog något lite mer (vilket är bra såklart)men långt ifrån vare sig sammanhängande eller mycket. Gick upp med skallebank dessutom (en otrevlig biverkning av medicinen)så vi får se hur jag gör o när/ om jag tar den igen.. det lär bli två den gången i så fall.. om det skall göra nån nytta o inte bara ställa till det i skallen på mig.

Tarmen idag? GÖR ONT! Har fått ur mig mer än de sista dagarna sammanlagt, mer sammanhängande men det slutar inte värka.. o jag har redan överskridit överdoseringen av både resulax o relaxit.. fick dessutom lägga mig på brädan sent igår kväll eftersom tarmen började tokjäsa.. misstänker att det är stopp ända upp i matstrupen. Det känns i alla fall inte bättre än så.. :-/urghhhh ...  denna värk. Tänk om man kunde få slippa den??? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar