måndag 5 mars 2012

Ännu en natt med kräkningar

Natten som gick blev inte bättre än natten innan. Tvärtom. Jag kände det redan innan jag gick och la mig igår kväll.. något stod inte rätt till.. denna överjävliga värk i mellangärdet o allt detta bubbel.. fick inte knådat ut några gaser.. tarmen bara växte. Vare sig massage eller knådning hjälpte. Maken gjorde sitt bästa men inte ens det bästa var gott nog igår.

Lyckades somna på nåt mirakulöst sätt. Tog 3 tarmsli + 4 oxypowder, men det känns som den verkan jag hade av dem från början har avtagit..  de ger inte alls samma resulat längre. Borde vara väntat, jag har ju varit med förr.. jag borde känna mig tarm tillräckligt väl för att misstänkta att det kunde bli så här.

Hur som helst. Vaknade vid halv ett o mådde skitilla. Försökte gå på toa o knåda bort lite gaser eftersom buken tokvärkte, men det gick inge vidare. La mig igen och försökte sova. Gick sådär.. vid halv tre fick jag springa upp igen. Nu var magen i kalasuppror o buken verkligen sprängde. När gaserna inte kom ut började det bubbla i magsäcken och illamåendet var ett faktum. Faktum med stort F. Bara o rusa till toa o spy. Igen. Ett par gånger blev det o massa innehåll från längre ner i tarmen. Mådde verkligen fan. Ska det vara så här? Sov inte mycket efter det. Magen höll på att vända sig ut o in. Fick ut nån kladdig diarré imorse med hjälpa av mina vanliga procedurer. Att ligga upp o ner med kräk i halsen är ingen hit..  men vad gör man inte? Grön diarrégojja o massa magvärk i alla fall.

O denna värkande tarm på det..  känns som man har nog? Funderar på att beställa hem ultrainflamx eller inflamino.. bara för att se om det, i kombination med nybeställda probiotikan kan göra nån skillnad i en överjävlig tarm..? Kostar skjortan, men då andra slänger pengarna på kläder o prylar slänger jag mina på att försöka bli bra. Olika prioriteringar, olika syften..

2 kommentarer:

  1. Usch vad du får utstå vännen:( Håller tummarna för att du slipper mer kräkningar i alla fall. Och angående det du skriver om ekonomi och att lägga pengar på kosttillskott, helt rätt...tycker iaf jag. Tänk om man vore kärnfrisk och kunde prioritera dyra kläder och väskor istället;) Nej, hälsa är prio ett för mig. Mail kommer tids nog! Har placerat datorn på en flyttkartong och det är ingen vidare ergonomisk skriv-ställning;) Kram!

    SvaraRadera
  2. Tack Gumman! Det hoppas jag med.. de här kräkningarna tar liksom knäcken på en.. det räcker så gott med magbesvären som de är ändå!! Ja, du om någon förstår ju min lite "annorlunda prioritering" att spendera pengar på. Vad gör man inte för att försöka få en icke fungerande kropp att fungera? Allt.. flyttkartong datorplacering låter inte så ergonomiskt, nej ;) Maila när du har bättre ställning för den stackars ryggen! Kram

    SvaraRadera