lördag 3 mars 2012

Rubicon

Skall testa en ny probiotika. En ny för mig vill säga. Den är inte ny på marknaden, men den hör till dem jag faktiskt inte testat. Enligt många andra bloggare med magbesvär skall denna vara outstanding och då jag upplever att de jag kört o testat hittils inte gett något resultat (eller bara kört upp magen) är det i alla fall värt ett försök! Ordern är lagd och jag ser med spänning fram emot att testa. Skall dock börja i väldigt låg dos för att inte uppleva alltför starka "avdödningssymtom". Jag hoppas denna skall funka lika bra för mig som för övriga "magmänniskor". Men den som lever får se..

Har även lagt en order på manukahonung från Nya Zeeland. Nu kör vi så det ryker! Antibakterilla och antiinflammatoriska egenskaper, känns som jag kan behöva det.. om inte annat efter den här senaste antibiotikakuren som jag var tvungen att knapra i mig. Jag som avskyr antibiotika! Den har inte varit snäll mot mig mage.. :-/ O tarmen.. fy fan vad den värker..  känns som hela ändtarmen är inflammerad för tillfället. Praktiskt med tanke på vad som komma skall.. NOT! Försöker få bukt med denna på egen hand men ger det sig inte något innan vi skall till NÄL på onsdag får jag fråga förlossningsläkaren om hon kan hjälpa mig med en remiss till någon som kan kika på detta snabbt..  inte så kul att ha folk rotande i arslet på en, men en sak har jag lärt mig..  skall man få hjälp måste man våga prata om sina problem! Innan det är försent.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar