söndag 11 mars 2012

Sover inte..

Det börjar bli en riktigt otrevlig ovana det här. Att inte sova om nätterna menar jag. Nog för att jag aldrig sovit speciellt bra.. några timmar i följd max (förutom när jag tog mitt keymelatonin som funkade utmärkt o gav mig bättre sömn.. ) men nu.. jag sover fasiken knappt nånting.

Lägger mig med brädhård buk som bara värker. Inga gaser vill ut. Magen växer o växer, luften vill upp genom rapar men rapar hjälper inte. Då kommer hostan, magsaften.. spyorna. Ok, jag har inte spytt på några nätter nu (tack vare gastrosan???o nattliga vardagsrumspromenader) men känslan av att behöva spy är kvar och jag sover likförbannat inte. Kan inte ligga ner, halvsitter i sängen men det hjälper inte. Uppe på toa för att blåsan spränger ungefär sex gånger varje natt.. spränger den mindre efter? Inte. Det är bara till att gilla läget.. eller acceptera det.

Nu på morgonen är magen fullständigt åt skogen. Tarmen vill ut igen, värker.. gör ont att sitta..  inga hemorrojder sa Förlossningsläkaren så jag förmodar att det är tarmen som är inflammerad eller otroligt irriterad av alla lm och allt annat jox. Detta enorma tryck. Undrar hur länge jag skall palla med? Så här irriterad har tarmen inte varit på länge. Konstant värk. Beställt grejerna från USA, evitamins.com vi får väl se om de dyker upp eller inte.. o hoppas de skall hjälpa! Men det lär ju ta ett tag innan de är här och så länge jag är gravid kan jag inte använda hälften av dem. Vissa är inte rätt styrka men jag tänkte bättre med en lite svagare variant än ingen alls.. vi får väl se! Det enda jag har att förlora är pengar och vad är pengar när man ändå inte kan använda dem till nåt vettigt eftersom man ständigt mår fan? Jag skulle ge alla pengar jag har om jag så bara visste att jag blev bra..  tänk vilket liv man skulle kunna få.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar