tisdag 13 mars 2012

Högt läge

Min kära make hjälpte mig att fixa högläge på sängens huvudände igår innan jag la mig att sova. Ska inte säga att det tog bort dessa hemska magsyreattacker, men de gjorde dem i alla fall inte sämre och jag fick sova några timmar inatt.. Bara en sån sak! Var dock uppe på toa ungefär lika många gånger som övriga nätter, bara för att inse att det inte fanns så mycket att pinka ut..  bebis trycker på blåsan (normalt vid graviditet) men det är irriterande när det spränger åt alla håll, det känns som man ska pinka på sig och det kommer bara några droppar? Urgh.

Hur som helst. Tog fyra oxypowder igår. Avvaktar lite med tarmslim ett tag eftersom jag kräktes så mycket ett tag..  oxypowder ger mig mer diarré än jag hade innan, men de hjälper mig inte att tömma tarmen -tvärtom! Gasar upp som fan o det är ett helvete att bli av med varje dag..  på em är det stört omöjligt. Men utan dem står det för tillfället helt still. Pest eller kolera?

Skall ta mig hem till kära mamma idag o luncha på hennes altan.. i solen.. skäms över hur sällan jag varit där på sistone, men ärligt talat så har jag inte orkar ta mig någonstans alls..  hon har (tack o lov!) kommit hit istället för att promenera o luncha med mig men det känns inte bra att man knappt tar sig utanför området annat än när man sak till sjukan eller måste utföra den obligatoriska mathandlingen. Urgh. Nåja, var sak har sin tid. Inom kort lär jag väl mer eller mindre "Bosätta" mig därborta!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar