fredag 9 mars 2012

Manukahonung

Smakade mina första små skedar (teskedar) manukahonung igår. Så god! Den smakar verkligen HONUNG: Alltså en tydlig men inte skarp smak.. precis som honung skall smaka enligt min mening.. dessutom härligt kompakt i konsistensen. Yummy! Nu får vi bara hoppas den gör underverk för min kropp också, det vore ett enormt plus ;)

Magen igår var inte av denna värld. Fy fan säger jag bara. Värk dagen igenom o jag fick nästan inte ur mig någonting. Allt körde fast och istället för att släppa igenom något ville tarmen hellre mata ut sig själv. Ni som haft en prolaps eller en invagination vet vad jag pratar om. Det är en hemsk känsla.. när tarmen bara pumpar utåt o man inte kan göra något för att stoppa den..  o inget kommer igenom. Nej fy fan säger jag bara.

Proppade i mig tre tarmslim och 2 oxypowder igår, vilket resulterade i en brädhård mage men jag fick i alla fall igenom en del gegga imorse. Nu har den självfallet spänt upp igen men jag jobbar fortfarande på det. Så länge det finns liv..

Testade även Alf Spångbergs gröt idag. Urgh vad mätt jag blev! Fick kämpa med den där portionen men den smakade helt ok! Blandade i lite jordgubbar o banan o åt med havremjölk.. vi får väl se hur magen reagerar på det! Citronte med manukahonung o ett par dadlar.. mkt sött jag vet ,) Men det är i alla fall bra sött ;) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar