tisdag 6 mars 2012

Kräknatt återigen

Det blev en natt utan kräkningar (igår) och sen var det dags igen (inatt). Usch, vad jag är trött på det här.. denna magvärk, denna tarmvärk och sen dessa eländiga nattliga kräkningar. Hemskt! När ska man få tid att sova och återhämta sig liksom, när man får springa upp och kräkas halva nätterna? På nåt sätt vänjer man sig vid minimalt med sömn, liksom man vänjer sig vid så mycket annat (kroppen är bra på att anpassa sig!) men på bekostnad av vad? Det funkar ett tag men sen säger kroppen ifrån. Vare sig man vill eller inte. Det går inte att köra över sig själv hur mycket som helst. Man behöver trots allt sova för att kroppen skall få en chans att återhämta sig. Inte minst när man mår dåligt dagarna igenom. Natten är ju kroppens tid att återhämta och reparera sig själv.

Skall till NÄL idag. Hoppas de kan hjälpa mig att kolla upp vad det är för fel med änd/tjocktarmen och ge mig något som funkar!! Åtminstone mot smärtan och svullnaden.. men jag antar att jag inte ska hoppas på för mycket. Det är ju trots allt en en förlossningsläkare vi skall träffa.. men man tycker ju att de borde kunna hjälpa en även med såna här besvär.. speciellt då de uppkommit sen jag låg inne hos dem.. urgh. Den som lever får se.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar