fredag 16 mars 2012

En hemsk dag

Det är fredag idag, vilket borde vara sköt - det är det ju på sätt och vis.. men det har inte varit någon bra dag idag. Fy fan! Sån satans värk hela dagen, ända sen imorse och det släpper inte. Magsyran pumpar hela tiden och hela magen spränger. Mår fan helt enkelt. Att gå med hundarna var en plåga idag. Jag som brukar tycka om att vara ute och gå.. :-/ Men det finns grader i helvetet också!

Följde trots allt med mamma en sväng ut till Göksäter under förmiddagen och gjorde av med lite pengar. Varför är det så lätt att göra av med dem? När de är så svåra att spara ihop.. :-/ Nåja, det blev inte så mycket onödiga saker den här gången, budgeten håller helt enkelt inte för några större utsvävningar. Fick med det mesta jag hade på listan men saknade en toapall. Nåja, det får bli nästa gång vi ger oss ut på utflykt. Till ikea kanske? En timme på Göksäter var mer än vad jag klarade av. Eller precis vad jag klarade av kanske jag ska säga för jag överlevde ju trots allt ;) var rätt skönt att vara där idag och så pass tidigt.. inte så mycket folk..  gott om varor.. det gillar jag. Avskyr när folk knör och tränger och man inte kommer fram. Då åker jag hellre hem igen. Låt oss säga att Femmanhuset i Göteborg är en av mina stora mardrömmar. De få gånger jag tar mig dit slutar alltid med huvudvärk och ett löfte om att det ska dröja innan jag beger mig dit igen.. nåt i den stilen. Stora folksamlingar och massa bröt är inte min grej helt enkelt.

Jag hoppas innerligt att kvällen blir bättre än vad dagen varit och bättre än vad det är nu för just nu känns det som hela magen skall spricka på mig, Som om inälvorna håller på att tryckas upp genom strupen. Det är ingen skön känsla! Vet inte hur jag skulle kunna beskriva det på ett bättre sätt dock? Käkade precis några ringar färsk ananas och det bränner.. värker.. svider genom hela strupen ända ner i magsäcken.. känns inte vidare bra :-/

Kladdkakan har jag i alla fall slängt ihop. Idag blev det med dinkel, kokosfett, stevia, lite hackad nötchoklad, vaniljessens och ägg. Vi får se, den luktar gott men jag tror att jag återigen lyckats övergrädda. Vet inte om jag skall skylla på för liten form eller för varm ugn?? Tiden kakan var inne var i alla fall inte för lång.. :-/

Till middag blir det färsk pasta med lax i en sås som jag baserat på dijonsenap, honung och lite färska örtkryddor. Inte bästa magmaten med pasta kanske, men inspirationen räckte inte längre än så idag..  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar