fredag 18 mars 2011

Urinvägsinfektion

Sov kasst inatt. Inte nog med att magen mådde apa igår, jag fick inte sova heller. Kvällen var en pers och jag såg fram emot att få SOOOVA. Mina melatonin är slut så jag måste beställa nya. Till dess har jag inget att sova på. Det känns nu. Jag har nog blivit lite smått beroende även om jag inbillat mig att de inte alltid hjälper?

Vaknade massa gånger inatt.. fatta direkt när den där svidande, brännande känslan kom. Jaha, urinvägsinfektion också. Inte sällan det inträffar när magen är som värst o bara växer o växer o fyller sig med diarré. Bakterierna vandrar över till blåsan o vips har jag en fullt utvecklad urinvägsinfektion.

Förutseende som jag är har jag Urilan hemma. Överdoserar dem REJÄLT så fort jag får känningar och vips är det borta. Tar inte en dag om jag lyckas stoppa i mig dem i tid. Minst sex tabletter per dag tar jag. Två åt gången i tre omgångar med massa vatten. De hjälper faktiskt. Säga vad man säga vill men dessa tabletter är livräddare för den som lätt drar på sin en urinvägsinfektion. Borta på en dag eller två. Funkar alltid för mig. Sen jag fick njurbäckeninflammation och pinkade blod har jag dem alltid hemma. De är livräddare för mig. Värt att testa för er som lider av samma problem..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar