tisdag 1 mars 2011

Mens = värre för magen

Det är bekräftat nu. Min egen lilla studie. Min valigtvis jävliga mage blir ännu jävligare veckan före mens. Sväller upp rejält och skvalpar omkring. Vätska pratar jag om. Nu, när den väl är igång igen känner jag mig som en barbapappa (fast i form av barbamamma?) och är sjuuuukt trött. Fattar det inte. La mig vid strax efter nio igår. Jag skojar inte. Jag somnad nästan i soffan. Insåg att det inte vad nån idé - inte ens att sitta uppe o kolla på nåt så trevligt som ett avsnitt av Fringe.

När senast hände det? Att jag bangade ett Fringeavsnitt vill säga. Jag minns inte. Jag minns bara att sist jag var så här sjukt trött var något galet. Nu tror jag inte det är mer galet än att jag har mens den här gången men varför ska man bli sämre än normalt? Räcker det inte med att man tappar blod, måste man må fan också?

Sov i princip hela natten. Eller, förresten, det gjorde jag inte. Var uppe några gånger, så förbannat pinkenödig. Så det gjorde ont. Men inte sjutton fyllde jag en hink inte. Nej, snarare nån deciliter o sen var det stopp. Kändees inte direkt meningsfullt att behöva springa upp för den mängden, men men nu blev det så i alla fall.

Har avslutat ännu en fondansökan. De andra kräver läkarintyg - som jag fortfarande väntar på! Hur lång tid kan det ta, kan man undra? Allt jag behöver är ett litet utlåtande (som i princip redan finns i min journal, det är alltså bara att trycka på "print" eller vidarebefordra i ett mail) samt en underskrift - och hur många sekunder kan det ta? Inte många.

Ringde imorse på mobilen. Jag trodde nästan jag skulle få fajta lite med nån läkare på SU, men icke. Tvättmedelsförsäljare! Klockan halv åtta på morgonen?! Nej, I don't think. "jag är så glad att jag fick tag på dig" inledde han. Tjena, jag tror inte det.. han insåg nog detsamma ganska snart. Men då var det ju redan försent han hade slösat sina minutrar på mig :) Synd för honom!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar