söndag 13 mars 2011

Motion bra för krasslig mage

Var ute på en löprunda med Anders idag. Första sen i höstas. Invigde mina nya löparkläder (som förhoppningsvis gjorde att jag såg hurtigare ut än jag egentligen är.. Anders påstod i alla fall att jag såg jävligt proffsig o cool ut - men å andra sidan.. han är ju liksom partisk?!) och fasen va jag kände mig på g. Mössan var eländig, jag såg ut som en stoppad falukorv, så den åkte av halvvägs.. det var inte så kallt ute i dag som jag kanske hade befarat.

Blev en runda på ca trettio minuter. Trodde inte jag skulle fixa springa hela vägen, så det var lite kul att jag faktiskt gjorde det. Om man bortser från alla matbitar som envisades med att hoppa upp i munnen på mig under tiden var det faktiskt riktigt skönt. Ganska ömt i buken dock och jag kände mig magsjuk som fan.. det var inte bra före vi begav oss iväg och under själv sprinten kände jag mig ärligt talat ganska illamående.. men det kändes gött i kistan när vi väl kom hem! Brakade inte loss på samma sätt efter lunchen, trots att den idag bestod av en ganska magovänlig hembakt semla, varm choklad och ännu lite mer choklad! Jag vet, ingen mat.. men jag var SÅÅÅÅ sugen på denna semla och både den o en macka hade inte funkat.. så jag valde mellan pest o kolera och konstaterade att det blev kolera tillslut! Ingen konkurrens :)

Magen höll sig ganska ordentligt under kontroll ända tills för nån timme sen. Med tanke på morgonen är det ganska imponerande! Nu känner jag dock hur det vrider sig och maten vill återigen hoppa upp i munnen på mig.. gaviscon? Har snart druckit upp en flaska...på lite drygt en vecka. Inte bra. Vill ju undvika sån där skit. Men men, fick mersmak i alla fall. Jag fixade o springa o jag mådde över förväntan efter. Jag var inte speciellt trött och blev knappt svettig ens.. Anders dröp det om.. visst kändes det i benen ett tag, men inte värre än att jag glömde bort det efter fem minuter när vi väl var hemma igen. Kom snabbt och gick snabbt. Bra skit! Kan man överföra det på magen också tro..? Voodoo?? Hm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar