söndag 20 mars 2011

Simning bra för magen!

Ska iväg på SPA i varberg idag. Ser jag fram emot. Min sambo o jag. Bara vi. Ensamma. Underbart!

Skall försöka njuta bäst jag kan av denna väldigt korta men väldigt uppskattade lilla getaway. Massage och simning står på schemat. Även lite gym om vi hinner. Bra för magen, det känns gött! Att simma får mig att må bättre. Mycket bättre. Blir viktlös och gaserna fördelas på ett bättre sätt i magen. Trycket minskar.. bäst är självklart havet. Vågorna som liksom stryker utmed kroppen och det salta vattnet som är betydligt mer skonsamt mot min känsliga hy än vad den klorerade varianten är. Detta skall dock vara klorerat 30-gradigt havsvatten. Vi får väl se! Jag ser oavsett fram emot det.

Skäms över min fejja som ser förjävligt ut för tillfället men jag försöker fokusera på annat. Blir lätt knäpp om jag inte gör det. Jobbigt att man ska behöva må dåligt över en så otroligt simpel sak som sin hy när man har en kropp som inte ens fungerar.. o att hyn tar så mkt energi o kraft.. när man har viktigare grejer att lägga den på. Jobbigt värre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar