lördag 5 mars 2011

Diarré - ett nytt sätt att se den på?

Alla har vi väl haft det nångång - diarré, även kallat rännskita? För de flesta en obehaglig vän att dras med men som i alla fall lämnar kroppen i rasande fart.

Sen finns det de som jag.. som har tokdiarré men som inte blir av med den. Istället stannar den kvar i magen och värker och skvalpar runt. Skapar ett tryck som är näst intill omöjligt att beskriva för dem som inte själva upplevt det. Har haft en sådan dag idag. Igår me, o dagen innan, o innan.. det bara kör och vill inte ge sig. Till råga på allt blir man konstant pissnödig. Hjälper inte hur många gånger man springer på dass för det tar inte fem minuter förrän det spränger likadant igen. Underbart. Eller nåt åt det hållet! Roligare kan man, tro det eller ej, faktiskt ha!

Var ute på promenad med mamma idag. Släpade mig iväg magen till trots. Gick ungefär fem minuter efter vi satt oss i bilen så körde det igång rejält. Pinknödig som as hela promenaden. Kaffestoppet gjorde inte direkt saken bättre. Men det var trots det en härlig dag i solen. Man får nästan lite vårkänslor idag?!

Nu är jag rätt slut måste jag erkänna. Har egentligen inte gjort nåt ansträngande idag. Kört en halvtimme på roddmaskinen eftersom cykeln hos mamma är apkass. Tyvärr gör den inte lika gott som cykeln, men den ger i alla fall lite ont i arslet- alltid nåt att hänga i granen? Man får använda muskler man inte trodde fanns ;)

Har slängt ihop en experimentkaka idag också. Den doftar ljuvligt men man kan ju fundera över hur den kommer smaka, med tanke på vad jag haft i?! Sist men inte minst så saknar jag min älskling som är o tränar inför vasaloppet imorgon..  inga kakor där inte! Men mina energibollar är i alla fall med :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar