torsdag 17 mars 2011

Maaaaasssa gas i magen :(

Idag är verkligen ingen bra dag. Fullt med gaser som trycker o värker o spänner i magen. Dans ikväll, hur ska detta gå? Försöker, med alla medel jag kan få dem att ge sig. Oroar mig lite inför samtalet med kirurgen som ännu inte dykt upp.. till råga på allt fick jag besök av några adecco människor som skulle byta vår kyl/frys.. fantastiskt! Lite förvarning hade jag inte tackat nej till. Men icke. De stod där bara med kylen i högsta hugg..

Tackar för ny kyl men tackar inte för oväntat besök. Jag har inte gevalia på g för jämnan.. inte som i reklamen.. jag uppskattar helt enkelt inte oväntat besök. Gärna besök men inte oväntat. O inte när jag har en jävulsmage att brottas med och ska iväg på dans..

Nu är kylen i alla fall bytt. Mindre utrymme mer lådor. Summa summarum? Fick inte plats med allt. Men det kan väl vem som helst räkna ut. En lätt ekvation.

Vet inte riktigt hur jag ska hantera magen idag. Brädan? Jo, jag har ju inget val. Blir till att överdosera resulax. Har inget val. Hm, kanske lite gaviscon också så slipper maten hoppa upp i munnen på mig igen. O ta hand om två frustrerade vovvar som vill leka lite extra idag. Solen skiner, jag antar att de har vårkänslor?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar