tisdag 6 september 2011

Ytterligare doshöjning levaxin

Pratade med min sköldkörtelläkare igår.. nu skall jag uppenbarligen höja min dos levaxin igen! Öhhh.. tydligen var mina värden sämre vid andra kollen, när jag gått i över en månad på minidosen levaxin, än vad de var vid första kollen.. så nu blir det till att öka till 75 mikrogram varannan dag o femtio mikrogram varannan dag.. jises, jag som just höjt till femtio känns det som.. hur ska detta gå?

Snurrar i skallen, mår illa.. magen bråkar.. tja, jag tror jag får ta det lite bananas = lugnt med andra ord. Fixar inte höja dosen i den takten.. måste låta kroppen vänja sig vid denna dos först.. så får vi se sen. Men det känns som att ju mer piller jag ska stoppa i mig desto sämre mår jag?? Ah, jag vet inte.. men läkarna borde ju veta.. fast jag litar inte på dem.. det är det som är det komplexa i situationen.. att inte lita på de som ska ha ansvar för den medicinska hälsan är ingen vidare bra situation. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar