fredag 9 september 2011

Molvärk molvärk molvärk

Det känns som jag säger det varenda dag nu. Men speciellt den sista veckan har molvärken gjort sig väl påmind. Usch. Svårt att fokusera på nåt över huvud taget, trött o orkar inte ta tag i något. Värker. Det tar på krafterna. Bubblar o puttrar som attan också.

Sista dagarna, eller sedan igår, har jag dessutom haft problem med att resulaxen vill fastna i tarmen igen. Hatar nä det händer! Har ett val, antingen stå ut på brädan ca en timme tills det börjar pumpa i tarmen o då springa på toa o VETA om att det kommer göra SVINONT. Tarmen bara pumpar o pumpar och det värker så jag håller på att gå sönder. Alternativet är att försöka få ut resulaxen på egen hand utan att den tar med sig något av det den rört upp - resultatet av det är en kanonuppspänd mage resten av kvällen som spänner mer o mer ju längre kvällen går o det spelar ingen roll hur mycket gaser jag trycker ur mig för det fortsätter bara växa o växa o växa. Pest eller kolera med andra ord.

Imorse var det samma visa igen. Magen är nu toköm. Som en stor rund boll :( stenhård o värker. Usch. Blir ingen kräftskiva med maken för min del imorgon. Jag får bli hemma med vovvarna. Men kanske lika bra det? Vet inte hur vi skulle lösa det med två galna vovvar på samma hotellrum under såpass lång tid. FInns inte jättemycket att roa dem med under dagen, speciellt inte om vädret inte visar sig från sin bästa sida. Nåja, det går fler tåg. Kan va gött för maken att slippa mig en dag eller två o bara ta hand om sig själv :) 

2 kommentarer:

  1. Hej :)
    Jag hittade din blogg när jag googlade på iberogast, som jag fått rekommenderat för min mage.
    Men herregud. När jag läser din sjukdomshistoria framstår ju mina magproblem som en piss i havet.
    Jag kommer följa din blogg, helt klart! O jag tror verkligen att allt kommer ordna sig för dig, för med den viljan du utstrålar så kan det inte bli annat än bra :D

    SvaraRadera
  2. Hej Josephine! Trevligt att du hittat min blogg! Alltid roligt med nya ansikten :) men tråkigt att det ska behöva vara av en så jobbig anledning som en bråkande mage! Jag hoppas innerligt att ibergogast kommer att hjälpa dig! Jag misstänker att mina problem är lite för komplexa för att bli avhjälpta av ett örtpreparat men så länge man inte provat kan man heller inget säga :) Lycka till!

    SvaraRadera