torsdag 1 september 2011

Levaxin, magproblem mm

Igår hände det saker. Fick brev hem på posten som förkunnade att mina sköldkörtelvärden fortfarande är för låga. Fick alltså order om att höja min levaxindos till den dubbla. Första tabletten imorse, kände ingen större skillnad förutom att magen var, om möjligt, ännu sämre än vanligt. Men jag har för mig att det var likadant när jag började med levaxin. Smått yr o dimmig i bollen men det la sig efter några dagar sist. Jag hoppas det blir likadant den här gången. O jag hoppas att den ska hjälpa magen må bättre när hormonnivån reglerat sig.

Fick inte bara levaxintillskott igår. Mina mineraltillskott damp ner i lådan också - bara en sån sak. Hela köksbänken full med burkar nu. Värsta pillernarkomanen! Men de är ju grejer jag behöver för att rätta till de obalanser jag redan har så förhoppningsvis är det inte pengar som jag kastat i sjön utan pengar som kommer hjälpa mig må bättre. Har jag inte testat kan jag inget säga. Jag börjar ikväll eller möjligen imorgon lite beroende på hur jag mår av levaxinhöjningen ikväll. Jag har mina aningar om att magen kan ta en del stryk på kuppen.. det är ju inte direkt så att den brukar reagera snällt på såna här förändringar. Även om den faktiskt behöver dem.

Har varit en rätt spännande dag för övrigt o det är inte varje dag man börjar dagen med en megakulglass i solen vid tiosnåret på morgonen! Expititen var ungefär lika förvånad som jag o Anders. Men hon blev på väldigt glatt humör o tyckte väl det var trevligt med lite kunder vid den tiden på morgonen.. när det inte hänger en otålig kö och flåsar av frustration.. ;)

Spenderade lunchen med fika vid havet tillsammans med mamma o hundarna .Fick sällskap av en säl. Underbart. Det har verkligen varit en fin dag ute. Men nu bråkar magen som attan så nu sitter man här igen.. o trampar.. cirkeln är sluten? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar