måndag 26 september 2011

Träning

Har införskaffat mig lite träningsprylar för att försöka stärka upp ryggen, axlar och andra delar av kroppen som annars tar stryk (de har de redan gjort!) av all min bukgymnastik som jag utför dagligen för att få magen att fungera så bra som den bara kan. Mer än tio år av crunchande flera gånger om dagen sätter sina spår när man inte kompenserar träningen med något annat. Jag har helt enkelt inte haft vare sig ork eller lust. Nu har det dock kommit till den punkt när jag inser att jag måste göra något.

Alltså har jag beställt hem några små hantlar, en gymboll, några gummiband med handtag och ett par böcker med övningar för att stärka just dessa delar av kroppen. Får se hur lång tid det tar innan jag kommer igång men planen är att köra igång så snart jag fått ihop alla delar.. får se om det blir idag eller om det dröjer längre. Ibland vill hjärnan mer än vad kroppen orkar med. Återstår att se med andra ord. Men jag vet ju att magen, liksom resten av kroppen, mår som bäst när den tvingas att arbeta lite. Sitta still o jäsa i en soffa blir man inte bra av. Kroppen är gjord för att arbeta. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar