söndag 11 september 2011

Ute skiner solen..

Yr lovar regn. Hela kvällen. Jag kikar ut genom fönstret. Det har visserligen drypt av fukt hela dagen och imorse mullrade åskan - MEN nu lyser solen! Yr har fel. Glad är jag för det. Smhi med. Ännu gladare. Finns inget bättre än när väderprognosen blir bättre än utlovat.

Haft kära mamma på besök idag. Det blev två långa härliga promenixer, en hel massa kantareller som dessvärre slank ner redan till lunch (gudomligt goda!) - den som inte spar han heller inget har.. :-/ sen blev det två klippta vovvar (nya klippmaskinen ME LIKE!) och en klippt mamma.. korthårig familj med andra ord!

Har precis satt i mig en kopp kaffe och ett par chokladbitar. Trampar på för att få ordning på en överjävlig mage. Den har inte varit snäll mot mig idag. Jag har ändå skött mig väldigt bra. Hjälper inte. Spyfärdig mest hela tiden. Magen vänder sig. Men men, vad är väl en bal på slottet?

Ser inte fram emot morgondagens uppdrag;: jaga läkare igen. Man kan faktiskt ha roligare saker för sig men min tid verkar vara ägnad åt just detta;: jaga läkare som inte ringer upp. En sak är säker: det är inte det som är meningen med livet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar