onsdag 28 september 2011

Laster

Jag vet inte vad som hände med mig igår. Fick plötsligt ett sånt enormt sug efter naturgodis. Såna där med choklad och yoghurtöverdrag. Smart, eftersom jag inte tål dem med yoghurt. Yoghurt=mjölk. Fattar inte. Mitt normala, vanliga obotliga chokladsug verkar ha gått o lagt sig den här veckan och hjärnan skriker bara efter sån skit jag inte ska ha. I mängder som heter.. orimliga! Dumt. Korkat. Jag försöker bemästra det här lilla begäret genom att proppa magen full med annat (frukt bland annat) och vad blir resultatet av det? Tokjäsningar. Frukt i de mängderna är inte bra. Oavsett vad folk säger. För mycket frukt=för mycket socker= jäser i magen. Speciellt om man ätit annat innan man stoppar i sig frukten och inte låtit det gå tillräckligt långt med tid innan man frossar loss på naturens godsaker.

Frukt ÄR nyttigt, men som med det mesta annat blir det en belastning i för stora mängder. Där är jag nu. Usch. Broccoli, däremot har jag fått nån slags fobi för. Jag som brukar älska broccoli. Nu fixar jag den inte. Inte ens i thaisås. Den smakar liksom.. skumt? Men men det är väl inget att gråta över, det ändrar sig säkert snart igen.

Sov ok inatt, men vaknade alltför tidigt. Magen har varit upp o ner, precis som igår (kanske inte så konstigt efter denna naturgodis o fruktfrossa?) och det blev samma visa som föregående dag - flera resulax och en jävligt smärtsam tarmtömning där det kändes mer som tarmpaketet höll på att åka ur än innehållet i dem. Fy satan vad det känns. Man kan bli svimfärdig för mindre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar