söndag 11 september 2011

Svull-lördag

Löpturen igår var den hälsosamma biten av dagen. Magontet, illamåendet, skallebanken o allt godis.. hörde inte dit. Inte heller den brakmåltid vi käkade på kvällen. En enorm spättarullad med laxfärs tillsamans med en gudomligt hemgjord pesto (tackar jag maken för!!) bästa jag ätit på länge.. serverat med en hemlagad risotto. Det var MYCKET mat. Trodde inte jag skulle få ner det. Men på nåt sätt gick det. Sista biten fick jag faktiskt trycka ner. Jag vet inte varför jag var ju redan i explosionsstadium, men det var så hiiiimelskt gott!

Att den där pajen från dagen före stod o väntade på att bli uppäten efteråt kändes inte direkt som något man såg fram emot. Igår heller. Jobbigt med tanke på att pajen faktiskt var gudomligt god den med. Väntade till halv tio innan vi fick ner den. Det tog emot men det smakade MUMSIGT. Som två späckade sälar rullade vi isäng igår, kanske inte så konstigt jag vaknade med en mage som vände sig ut o in.. typ.. :-/

Idag ska jag ta det lugnare tänkte jag. Maken ska iväg på golftävling tillsammans med min bror och jag tänkte roa mig själv tillsammans med mamma o hundarna. En härlig promenad i regnet kanske? En fika på sundsby? Ah, jag skulle ju klippa hennes hår ja. vi får se vad som hinns med idag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar