tisdag 20 september 2011

En trevlig överraskning

Kom hem efter en regnig promenad med två motsträviga hundar idag. Lukas hade skällt ut varenda katt i grannskapet för att inte tala om de stackars små valpar som vi mötte. Skämdes rejält! Var inte på bästa humöret när vi kom hem igen. Inte innan heller. Har inte mått vidare bra idag. Dagen som skulle varit min operationsdag med så många förhoppningar och förväntningar som återigen bara rann ut i sanden.. det sätter sina spår, inte minst i psyket. Har varit ganska nere idag.

Så kom en liten överraskning på posten. En härligt höstig halsduk med massa glada färger! Vad glad jag blev! Tack Magdalena! Det är många som ifrågasätter om änglar finns. Mitt svar är att det gör dom. De finns mitt ibland oss, men vi ser dem inte. Kanske är det det som är meningen. De dyker upp när vi minst anar det och kanske är det då vi ska öppna ögonen och se vad vi faktiskt har framför oss. Att tänka positivt när livet känns mest negativt är inte lätt. Att tänka positivt när man mår apa gör inte att man blir frisk. Men det gör det lättare att hantera vardagen. Jag läste en intressant artikel idag, just om positivt tänkande. 2000-talets vetenskap heter tidningen och jag kan varmt rekommendera den. Otroligt intressant läsning. Tar upp sådant andra tidningar backar för och sånt som politiker och andra maktgalningar i det här landet starkt motarbetar. Vissa saker måste man ta reda på själv, andra får man lite till den högre expertisens förmåga.. eller?  http://www.2000taletsvetenskap.nu/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar