onsdag 14 september 2011

Vettigt läkarsamtal

Min läkare i Stockholm, som inte ringde igår, ringde tillslut idag. Tack o lov säger jag för det! Äntligen nån vettig att prata med som kan ge mig lite raka besked.

Kändes skönt att prata med honom. Han är ingen trollkarl och som han sa han har ingen kristallkula men han har lite statistik att komma med. Talande sådan - och en erfarenhet de flesta andra läkare saknar inom området motilitetsstörningar o tarmar som sitter fel! Var ett ganska jobbigt samtal men ett samtal jag behövde. Jag får tacka för det .Att man kan bli så glad över att en läkare faktiskt ringer? Det är rätt sjukt men det räddade mycket idag. Vad det gällde ber jag att få återkomma till vid senare tillfälle. Som med så mycket annat nuförtiden!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar