torsdag 15 september 2011

Bakdag - eller kallas det tröstätning?

Är en såndär dag idag. Har inte lust till nånting. Var ute med vovvarna i skogen som jag hade planerat men magen molvärkte hela promenaden o var en smärre pina. Luften var dock otroligt skön! Inte minst att andas. Härligt klar och hög. Ganska varm dessutom. Den här delen av hösten gillar jag.. regnet som kommer däremellan gillar jag desto mindre.

Lukas har inte varit på sitt bästa humör idag. Speciellt inte under promenaderna vi tagit. Urk. Drar o sliter i kopplet, skäller, lägger sig ner, lyssnar inte på nåt jag säger.. allmänt trotsig med andra ord. Har inte varit vidare glad på honom idag. Det tar på krafterna att behärska sig när man redan mår skit o får en sån respons på något man hade hoppats de skulle uppskatta. Ok, jag ska inte säga "de" för Tuffe verkade gilla läget fantastiskt bra!

Tror jag ska baka nåt idag (igen). Fick massa bra förslag på min FB sida. Ibland är det bra att fiska efter tips! Smulpaj, kladdkaka, scones.. jag blev förvånansvärt sugen på scones! Evigheter sen jag bakade dem.. nygräddade med apelsinmarmelad är de helt ljuvliga dessa små varma "sssss-gone" ar ;)

Imorgon bär det av till strängnäs för att gå på kräftskiva. Får se hur det går med tågresa o allt.. ser inte fram emot fyra timmar stillasittandes i SJ:s våld. Det brukar oftast sluta på ett sätt. Men jag hoppas de håller tiden imorgon. Jag lär må apa när jag kommer fram ändå. Det räcker utan vidare förseningsont. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar