torsdag 22 september 2011

Mineralerna ställer till det

Jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Pratade med damen som sköter hårmineralanalyserna häromdagen och hon rekommenderade mig att börja om från början med mineraltillskotten. Det vill säga med upptrappningsschemat once again. Därefter stanna upp på det stadie som magen pallar tills den vänjer sig och sedan fortsätta trappa upp. Ok. Det kan jag köpa. Problemet är bara att jag fortfarande ligger på minimidosen som är tre tabletter varje kväll (skall komma upp i tio tabletter tre gånger om dagen för att få maxdosen vilken är den optimala enligt deras uträkningar) och mår apa av dem. Magen är åt skogen. Vad gör man då liksom? Ska man köra på ändå? Känns inte som magen orkar mer påfrestningar än vad den redan har.

URK! Jag säger bara det URK. När man försöker bli bra blir man bara sämre. Jag misstänker att det beror på att min magen inte bryter ner tillskotten som den ska och att dessa blir mer till belastning än vad de gör nytta. Det är bara en teori, men det känns ganska logiskt.. varför ställer de annars till det så mycket? I och för sig är jag ju en sådan person som reagerar negativt på det mesta jag stoppar i mig, inte minst i pillerform.. men ändå. Nån gång borde ju vara det där undantaget som förgyller regeln.. eller hur det nu var?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar